مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 10:002023-06-12سياسي

تعویق انتخابات اتاق بازرگانی قانونی نیست 


عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران گفت: طبق آیین نامه نحوه تشکیل هیأت نمایندگان، انتخابات هیأت رییسه اتاق ایران باید در خرداد ماه انجام شود.

- پیمان شاه اویسی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، درباره احتمال عدم برگزاری انتخابات هیأت رییسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در روز یکشنبه 28 خرداد ماه اظهار داشت: بر اساس آیین نامه نحوه تشکیل هیأت نمایندگان، انتخابات هیأت رییسه اتاق بازرگانی ایران باید در خرداد ماه انجام شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران افزود: بسیاری معتقدند که در صورت برگزاری جلسه شورای عالی نظارت و تصمیم گیری در این مرحله برای امکان برگزاری انتخابات هیأت رییسه در تیر ماه مشکل حل خواهد شد، چرا که اصلاح آیین نامه جز اختیارات شورای عالی نظارت است.

وی تصریح کرد: به دلیل محدودیت مصرح در قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران این تغییر یا تعویق در انتخابات ممکن و میسر نیست چرا که به موجب مفاد ماده 17 قانون اتاق بازرگانی مدت فعالیت و اعتبار هیأت رییسه اتاق ایران 4 سال است و با توجه به اینکه انتخابات دوره نهم در خردادماه 98 برگزار شده بود لذا اعتبار این دوره بر اساس قانون 4 سال و حداکثر تا پایان خرداد ماه است.

بنابراین عملاً شورای عالی نظارت نمی تواند تصمیمات مغایر با قانون اتخاذ کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعویق انتخابات اتاق بازرگانی قانونی نیست 

تعویق انتخابات اتاق بازرگانی قانونی نیست